Pressreleaser

<b>Alcatel Vacuum Technology förvärvar Sensistor för att bredda utbudet inom läcksökning </b>
Alcatel Vacuum Technology SA tillkännager förvärvet av Sensistor Technologies, ett svenskt high tech företag som utvecklar, tillverkar och säljer innovativa lösningar för läcksökning och tätkontroll. Sensistors portfölj omfattar instrument för läcksökning som använder vätgas som spårgas.

Sensistor Technologies, grundat 1981, är ledande inom läcksökning med vätgas och har under de senaste åren introducerat metoden till flertalet företag inom exempelvis fordons-, aerospace- och medicinindustrin samt på fältområdet.

Alcatel Vacuum Technology är ledande inom både vakuumteknologi och läcksökning med helium som spårgas och kommer härmed att expandera sin portfölj med tillökningen vätgasläcksökare.

Denna nya läcksökningsmetod kommer att ge Alcatel Vacuum Technology möjligheten att erbjuda sina kunder det största utbudet inom läcksökning med spårgas – lätta, portabla vätgasläcksökare av medelkänslighet sam mycket känsliga heliumläcksökare.
Dessutom kommer de helt portabla läcksökarna göra det möjligt för Alcatel Vacuum Technology att träda in på nya marknader som aerospace- och fordonsindustrin.

Sensistor riktar sig till alla industrier som har ett behov av att kontrollera tätheten på en eller flera produkter. Fordons- och flygplanstillverkare testar exempelvis täthet för att undvika läckage på bränsletankar; tillverkare av luftkonditioneringsapparater kontrollerar att mängden kylgaser i systemen är konstant och telebolag ser efter att torrluftstrycket i de underjordiska kablarna är stabilt.

Affären kommer medföra att Sensistors vätgasläcksökare nu kommer att säljas genom Alcatel Vacuum Technologys världsomspännande säljnätverk.

Överst på sidan

Kontakta oss Företaget Nyheter Event Site map Nyhetsbrev

Välj hemsida :

Adixen Worldwide | Adixen China | Adixen Germany | Adixen France | Adixen India | Adixen Italy | Adixen Japan
Adixen Korea | Adixen Netherlands | Adixen Taiwan | Adixen UK | Adixen USA | Adixen Singapore